Minulla on ollut endometrioosi 2000 vuodesta asti ja minulla ei ole se kovin paha,mutta kivut on sitäkin pahemmat. Minulla oli silloin 2000 vuonna hormooni lääkitys ja se oli ihan kamalaa,sen jälkeen mulla on ollut pikkihoitoja ja tablettejakin. Kauheata kun itketti joka päivä niitten takia kun niistä tuli sivuoireina nuo. Sitten oli myös kuumia aaltoja. No vuonna 2003 mulla oli se piikkihoito ja kun miehen kanssa yritettiin lasta,niin lääkäri sanoi että jos ei ala normaalisti tulemaan raskaaksi niin sitten seuraava vaihtoehto on hedelmöityshoito. Piikkihoidon jälkeen tulin heti raskaaksi, ensin oli pelkkä tuulimunaraskaus,mutta ei mennyt kauaa kun olin jo ihan oikeasti raskaana.Minun raskausaika ei mennyt kovin hyvin, supisteli koko ajan ja oli hengenahdistusta. Nyt meidän tyttö on jo kohta 3 vuotias ja onhan ne lääkärit sanoneet,että pitäis jo toinen lapsi rueta yrittää, mutta me päätetiin ettei ennen kuin saan koulun päätökseen,kun nyt opiskelen ja sitten vasta kun kerkeis olla vähän aikaa töissä,että on sitten varaa, kun perhe kasvaa,kun muuten ne äityispäivärahat on niin pienet.

Minulle on tehty laporaskopia jo 6 kertaa joten se saa varmaan jo riittää,ei siitä ole ollut minulle mitään hyötyä. Nyt minulle laitettiin kierukka ja yritetään jos ne kivut pysyis vaikka sen vuodenkin poissa,niin sitten voisi jo harkita toista lasta.Kyllä vauvakuume meinaa olla, mutta kyllä se välillä sitten laimenee,kun kotona on uhmaikäinen lapsi.Mutta sitten,kun on sen aika!